Sider

søndag den 4. april 2010

Guf & Garn fra Paris

Udover fantastiske croissainter, muslinger i alle afskygninger, skønne vine, cafe creme .... skal jeg da heller ikke glemme at fortælle om det GUF jeg oplevede i de to garnforretninger jeg besøgte!



Første besøg var i La Droguerie, en skøn butik, hvor man bliver mødt af skønne garner, der hænger i metervis. Et uforståeligt stort udvalg af knapper, bånd, perler og andre indbydende ting. Her købte jeg 400g LIN (Hør) i en super petroleumsblå farve, lidt knapper, bånd og en opskrift på fransk. Jeg kan ikke mange ord på fransk, så det bliver spændende om jeg kan bruge opskriften - ellers finder jeg jo nok på noget selv.

Andet besøg var i stormagasinet Le Bon Marche`, hold da op et væld af garn, jeg har ALDRIG set et større udvalg i et stormagasin. Der var ikke mindre end 6 ekspedienter, så det siger da lidt om størrelsen. Her købte jeg 7 nøgler Debbie Bliss Amalfi, i en skøn sommergrøn farve (som gengives dårligt på billedet)
Jeg kan kun anbefale et besøg i begge butikker - hvis jeres vej skulle falde forbi!

5 kommentarer:

  1. Nej, nej, nej - hvor ser det lækkert ud!
    Selvfølgelig kan du strikke fransk. Ret og vrang, et diagram og nogle numre, så du ved hvor mange masker og cm osv. Det skal såmænd nok gå - mon ikke?

    SvarSlet
  2. Jo, det håber jeg! Nu har jeg jo så lige været inde og læse på en tråd, at hør måske ikke er det bedste materiale at strikke af hhhhmmmmm Har du nogen erfaring??

    SvarSlet
  3. Jeg har absolut ingen erfaring med hør. Var den strikket op i butikken? Mon ikke der er forskel på hør?

    SvarSlet
  4. Den hang i butikken og så rigtig fin ud!

    SvarSlet
  5. Tusind tak for dit gode fif. Jeg er så heldig at skulle til Paris i november. og har to dage alene mens min mand er på kursus. Jeg har nu klart to steder jeg skal hen. Området ved Forum Les Halles er i forvejen på min liste, og jeg glæder mig meget til at se La Droguerie.

    SvarSlet