Sider

torsdag den 8. december 2011

Jo, det blev garn

selvfølgelig gjorde det det!

Der var lige nøjagtig julegavepenge nok tilbage til 4 fantastiske nøgler til denne super skønne VIOLA


Jeg har aldrig før strikket i Gepard´s Puno, men det lyder til at være helt specielt:
"Puno består hovedsagelig af det fineste bløde babyalpaca 68%, helt uden stikhår, dertil 10% fineste bløde merinould samt 22% syntet til et tyndt net, hvor blandingen af babyalpaca og merinoulden er "stoppet" ned i. Denne specielle måde at lave garnet på giver et fyldigt men let garn, der rækker ca. dobbelt så langt som et traditionelt spundet garn."

Og nåh ja, når jeg nu var igang, kunne jeg jo også lige putte 2 nøgler Loden i kurven, til

denne smukke Holly


Bestillingen er sendt afsted, så inden længe ligger garnet hos mig :O)

PS. Begge modeller er fra Mere feminin strik af Lene Holme Samsøe!

8 kommentarer:

  1. Selvfølgelig blev det garn ;0) , garn til smukke projekter .
    Spændende garn - det har jeg heller ikke prøvet, så det blir spændende at høre din mening .
    Rigtig dejlig dag til dig.

    Marianne

    SvarSlet
  2. Og begge modeller er smadderflotte - især er jeg tosset med vestens "ærmer". Jeg duer ikke til en vest i den facon, men jeg har overvejet at sætte ærmerne på en spencer.
    Jeg glæder mig til at se din vest. God fornøjelse med at strikke det hele.

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til at se din vest færdig, og høre hvad du synes om at strikke med garnet

    SvarSlet
  4. Ja, selvfølgelig blev det garn ;O)
    Jeg glæder mig også til at få det i hænderne og senere på pindene.
    Kirsten - jeg er også helt vild med de "ærmer" og de ville passe perfekt til en spencer - god ide!

    SvarSlet
  5. Jeg tror, der var en poncho strikket i Puno på Fanø. Den var sååååååå blød, at jeg sjældent har mærket noget lignende! Desuden vejede den nærmest ingenting, så det er vist et meget godt valgt du har gjort der....

    SvarSlet
  6. Det lyder godt - håber at posten kommer med garnet i morgen ;O)

    SvarSlet
  7. jeg vil så gerne være med på dine fine vanter, men jeg kan ikke komme ind på den side:)

    SvarSlet
  8. Hej Sonja
    Det er ikke mig der har haft fælles vantestrik, men Charlotte. Du får lige hendes blogadresse her:
    http://knittingbykaae.blogspot.com/

    SvarSlet