Sider

søndag den 27. maj 2012

Store badedag eller ....

I torsdags hentede jeg Luca fra fritteren (tænk sig engang den lille purk er kommet på fritter, for til august starter han i skole).

Planen var klar, vi skulle på årets første strandtur :)
Jeg troede egentlig det skulle være en overraskelse, så da Luca sagde at han godt vidste det, spurgte jeg selvfølgelig hvor han vidste det fra:  "Det fortalte mor mig, og du ved jo godt at hun ikke kan holde på hemmeligheder" :))

Han kender vejen til stranden for vi har gået den så tit!

"Vi skal til venstre her" sagde Luca på et tidspunkt - ja, sagde jeg - hvordan kender du forskel på venstre og højre, hvortil han svarede: " sådan er jeg bare født."
Ok, hvor er så højre spurgte jeg og havde regnet med at han viste vej, men næh nej svaret var meget logisk: "det er selvfølgelig den anden vej Bedste"

Luca fik badet til han rystede som en lille hund, hurtigt blev han tørret og fik tørt tøj på - og så var han egentlig klar igen :)



Han mente vi skulle blive til det var aften, for han havde hørt at vandet var varmere om aftenen :))

Jeg er vild med børnebørne-tid, der bliver smilet og grinet MEGET :O)))

8 kommentarer:

  1. Børnebørn er livets dessert. Hos os er der en lille fyr der siger: Bedste kan ikke gør for at hun er tyk, hun er født sådan, så når man er født tyk, kan man vel også være født med en evne til at kende forskel på højre og venstre. God pinse.

    SvarSlet
  2. Og hvor er han heldig at have en bedste som dig.
    Boerns svar er saa herligt logiske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lin
      Og jeg er heldig at børnebørn :))

      Slet
  3. Det må altså også være skønt at have børnebørn, tillykke med det og med en god dag. Hvor mange grader koldt er forresten vandet?

    SvarSlet
  4. Jeg ved det faktisk ikke, men meget for koldt til mig. Heldigvis fandt Luca hurtigt nogle børn han kunne pjaske sammen med - mens jeg holdt vagt :)

    SvarSlet
  5. Hold da helt op hvor er jeg misundelig på dig... Gid det var mig der havde sådanne små.
    Tålmod Ulla. Tålmod, de kommer. Ja ja jeg ved det, men alligevel... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår godt du er misundelig, men forventningens glæde ...
      Pludselig en dag Ulla, så er det dig der bliver begavet med dejlig børnebørne-tid :))

      Slet