Sider

søndag den 12. august 2012

Av av min tand

men hvilken tand??

Det startede faktisk et par dag før vi skulle på ferie, det ulmede lidt i en tand eller to, så jeg fik en akut tid hos min søde tandlæge!

Hun kiggede og undersøgte, men kunne ikke umiddelbart se noget - hmm!
Et røntgenbillede blev taget, det viste heller ikke noget, men jeg havde et par gamle plomber i det område jeg havde smerter i, så dem blev vi enige om at hun skulle skifte.

Som aftalt så gjort - alt var fint - lige indtil fredag formiddag!

Av av av - nu har jeg for alvor tandpine og min tandlæge har først tid på mandag :(((

Lørdag forrmiddag valgte jeg så at turen skulle gå til tandlægevagten på Østerbro.
Jeg tog et par smertestillende tabletter for at dulme. Jeg var jo sikker på at de nok skulle finde årsagen til tandpinen!

Efter to timers venten blev det endelig min tur - de kigge og undersøgte, men kunne ikke umiddelbart se noget - hmm!
Et røntgenbillede blev taget, det viste heller ikke noget tydeligt!

Jeg var grædefærdig, da tandlægen sagde at jeg skulle tage hjem igen, undlade smertestillende og eventuelt komme igen om aftenen, for så var han sikker på at JEG ville kunne udpege tanden der nok skulle rodbehandles!


Så sad jeg der lørdag eftermiddag en halv dag og en tusse fattigere - og tandpinen blev næsten væk - meget mærkeligt?


Jeg tog ikke til tandlægevagten igen, for jeg kunne ikke mærke hvilken tand det var galt med, men jeg kan stadig mærke tandpinen banke på, så indtil mandag vælger jeg at dope mig - jeg orker ikke den smerte som jeg NU kender alt for godt - basta.



8 kommentarer:

  1. Nej, øv! Stakkels, stakkels dig. Håber, de snart kan finde den tand, der laver al balladen, så du kan få lidt ro igen.

    SvarSlet
  2. Stakkels, stakkels dig. Sådan en omgang tandpine er noget af det værste! Håber, at din tandlæge kan løse problemet i morgen.

    SvarSlet
  3. Åh din stakkel, der er ikke noget værre end tandpine. Det lyder næsten som om din nerve er angrebet og så er der ikke andet for end en rodbehandling. Nervesmerter kan ofte være svære at lokalisere til en bestemt tand, men kan kendes ved, at man får ondt, når man drikker eller spiser noget varmt.
    Rigtig god bedring - jeg håber det snart er overstået.

    SvarSlet
  4. Puste puste - det er ikke spor sjovt at have tandpleje - håber i finder ud af hvad det er.
    Rigtig god bedring

    Marianne

    SvarSlet
  5. Åh det er synd for dig, håber de finder ud af det imorgen.

    SvarSlet
  6. Åh Pus da. Skal jeg komme og puste på den. Det er rigtig synd for dig..
    Håber tandlægen i morgen kan gøre dig for for fight igen

    SvarSlet
  7. Æv ikke noget værre end tandpine,jeg har altid kryddernellikeolie i hjemmet,og med på ferie,købes hos en helsekostbutik,dryppes på en vatpind,som så lægges på der hvor man syntes tanden er som gør ondt,og på hver side af tanden,gerne over et par gange med lidt ekstra dryppet på,smager forfærdeligt,sviér i munden,men når det er væk er tandpinen gået samme vej,så er det bare om igen når den brokker sig igen,indtil man kan komme til tandlægen.Midlet er brugt i den spæde start hvor tandlæger begyndte at bedøve,et natur-middel som har reddet en med tandpine flere gange ,og ALDRIG løbes tør for

    SvarSlet
  8. Tak alle sammen - i dag har jeg forsøgt at holde mig i ro, for smertestillende var ikke nok :(((
    Det gode er at tandlægen fra tandlægevagten fik ret, når smerten var på sit højeste ville jeg selv kunne udpege tanden! Han fik ret, jeg ved præcis at det er kindtanden. Nu håber selvfølgelig at min tandlæge i morgen er enig og at hun kan befri mig fra dette smertehelvede :(

    Tak for dit gode råd Gitte - jeg tror jeg vil købe noget kryddernellikeolie, bare for en sikkerhedsskyld!

    SvarSlet