Sider

søndag den 17. november 2013

Kender du det?

For lang tid siden, ja måske et helt år siden, stod jeg lige og manglede et lille projekt, så hvad var mere nærliggende end et par sokker til manden min.
Jeg fik strikket en´ sok og derefter endte den og garnet i kurven!
Her forleden dag vidste jeg at jeg ville få mulighed for et par pinde eller to på et lille projekt, så frem med sokkeposen - men ups!!! hvilken pind havde jeg brugt til den første sok????

Nå, men pind 2½ og 3 kom med i posen og så måtte jeg prøve mig lidt frem - heldigvis ramte jeg rigtigt i første forsøg - pind 2½ var det!
Hælen - hvordan havde jeg lige stykket den sammen, hvor mange masker havde jeg strikket den over, hvor mange masker var samlet op......????
Jeg har talt mig frem og nu er sok nummer to færdig!


Næste gang jeg går i gang med hurtige projekter, vil jeg huske at lægge en lille seddel i posen med pindestørrelse og hvor mange masker og indtagninger til hælen, før den lander i strikkekurven!


8 kommentarer:

  1. Det er da en rigtig god idé med en lille huskeseddel i strikkeposen. Bare man så husker at skrive den før man kommer til at lægge det fra sig :-)

    SvarSlet
  2. Hihi, eller proev to sokker paa to rundpinde, saa bliver de faerdige samtidigt hihi.

    SvarSlet
  3. Jeg siger som Lin - du må til at strikke to på en gang :)

    SvarSlet
  4. Uha..den kender jeg godt:-) men hvor er de flotte.

    SvarSlet
  5. Jeg har en notesbog, hvor jeg skriver mine påbegyndte projekter ind i og der noterer jeg de oplysninger, som jeg tror vil være vigtige. Så er de samlet et sted og det er nemlig smart med nogle notater - især hvis der går lidt længe inden, man går i gang igen :-)

    SvarSlet
  6. Uha, ja. Godt, du fandt ud af det! Jeg skiftede engang pindestørrelse midt i en strømpe og kunne ikke forstå, at "mønsteret" i det håndfarvede strømpegarn blev helt, helt anderledes..... Pludselig drejede det den anden vej rundt.....

    SvarSlet
  7. Jeg vil også bare sige,strømper skal strikkes begge to på en gang ,og fra tåen op,men kender desværre godt det du skriver,jeg har en falkenberg ´poncho ´som jeg ikke kan huske hvor jeg er nået til,så det må også blive lidt freestyle og håbe det er rigtigt

    SvarSlet